18 septembrie 2011

Castraveti in otet

Print


   O reteta pe care o pregatesc de cel putin 15 ani si de care sunt pe deplin multumita. Nu as schimba-o pentru nimic in lume! Gustul acestor castraveti imi aminteste de copilarie, cand cumparam castraveti in otet (de la alimentara) si aveau un gust diferit fata de cei pregatiti in casa.

 Ingrediente:

3 kg castraveti cornison
500 ml otet
1500 ml apa
3 linguri sare pentru muraturi
1,5 linguri zahar
boabe de piper
boabe de mustar
1 morcov
o ceapa
Preparare:
1. Pregatim borcanele astfel: punem pe fundul fiecarui borcan cateva boabe de mustar, doua rondele de morcov si una - doua rondele subtiri de ceapa. Asezam peste acestea castraveciorii spalati in prealabil.

2. Punem la fiert intr-o cratita otetul cu apa, sarea, boabele de piper si zaharul. Lasam da dea in cateva clocote si apoi turnam peste castraveti. Inainte de a turna otetul fierbinte punem sub fiecare borcan cate o lingura sau furculita de metal ca sa nu se sparga.
3. Dupa ce am umplut toate borcanele, punem capacele, le asezam intr-o oala cu apa atat cat sa cuprinda intreg borcanul si le fierbem la foc mic timp aproximativ 15-20  de minute. Dupa ce au fiert le lasam putin sa se racoreasca, le scoatem din oala si le intoarcem cu fundul in sus ca sa verificam astfel daca nu curge otetul. Daca se intampla sa curga inlocuim cu alt capac nou.


4. Lasam borcanele acoperite cu o patura pana a doua zi cand le depozitam in camara.


Pofta buna!

45 de comentarii:

maria mihalache spunea...

Daaaaaaaaa, ceva asemanator fac si eu............o reteta minunata,cu care nu dai gres.
Pup si seara frumoasa!
Medi

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Maria!!! Pup!

Anonim spunea...

ce frumos arata !!!! .... si eu trebuie sa fac zilele astea ;)...

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Catkichen!!! Daca te apuci de pus conserve, atunci iti doresc spor la bucatareala!Pup!

TeoBucatar spunea...

Eu pun alta proportie apa-otet dar tot pe aci si sunt grozavi!Pupici!

Lia spunea...

Chiar saptamana asta pun castravetii si gogosarii .Si eu ii pun cu sare si zahar.Proportia de apa si otet e aceeasi ca la tine .
Am sa pun si cu ceapa si morcovi sa vad cum ies .
Pup .

Cristina spunea...

Foarte buni. Cam asa ii fac si eu, numai ca le spune castraveti bulgaresti.

Cristina spunea...

Buni! Arata minunat in borcanele, parca te cheama sa ii gusti.

Alice spunea...

O ce frumusete! Pupici draga mea

In bucatarie cu Aziz spunea...

Grozav de bine arata ,mama mea la fel pune......felicitari pentru asa fotografii minunate tare imi place sa rasfoiesc blogul tau!!!o saptamana minunata!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Buni tare castravetii tai.Pupici!

Corina spunea...

Foarte bine arata si nu ma indoiesc ca sunt foarte buni! Reteta e de notat. Pup Licuta

Mihaela spunea...

Ce bine arata, imi vine sa bag mana prin ecran sa iau o bucatica :) Eu nu sunt mare experta in muraturi, am facut castraveti asemanatori, dupa cum mi-a spus mama, dar am pus apa rece cu condimente, si am sterilizat apoi borcanele. O zi placuta sa ai!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Teo!!!Pup!

Multumesc Lia!!! Ceapa si morcovul le da un gust deosebit!Pupici!

Multumesc Cristina!!! Da, cred ca asa le spune! Pup!

Multumesc Cristina!!! Te pup!

Multumesc Alice!!!Pup!

Multumesc Aziz!!! Esti o draguta!Pupici!

Multumesc DiaMar!!!Pup!

Multumesc Cora!!!Pupici!

Va pup inca o data si va urez o saptamana cat mai frumoasa!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Mihaela!!! Cred ca e o.k. si reteta ta, atat timp cat sterilizezi borcanele. Pupici si o saptamana minunata sa ai!

Maya spunea...

Ce faini si crocanti arata! Mi-as testa coltii într-un castravete. SI mama mi-a adus. Abia astept sa-i probez. Zice sa mai astept ca înca nu-s murati, ca i-a pus înainte de a veni :D
Pupic :*

Anonim spunea...

Castravetii murati in otet sunt frustrarea vietii mele, niciodata nu mi-au iesit "cum trebuie" eram hotarata sa nu mai pun anul asta, am sa le mai dau o sansa, lor, sau mie :) cu reteta ta. Vedem ce-o fi :)

Din bucataria mea spunea...

Sunt tare buni, Maya!!! As manca un borcan goi, fara alta mancare! Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Delabogdana, cu reteta asta nu ai cum sa dai gres! Iti spun din proprie experienta! Multumesc pentru vizita si succes cu reteta! Pup!

pansy spunea...

eu n-am pus inca morcov si ceapa,doar usturoi,hrean si marar.si proportia apa-otet e alta la mine,dar uite ca omul invata cat traieste.

Georgi spunea...

Draga Licuta, te-am descoperit pe blogul lui Sarah....si ma bucur enorm ca ti-am vizitat blogul. Este minunat!!! Am sa mai vin pe aici! O zi buna!

FLORY spunea...

Arata minunat si sunt convinsa ca sunt foarte buni,reteta seamana cu cea a mamei!Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Retetele difera de la o persoana la alta, Pansy! Fiecare este multumit de reteta pe care o foloseste de mult timp. Pup si o seara minunata!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc de vizita, Georgi!!! Ma bucur ca iti place blogul si te mai astep! Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Flory! Pup!

Anonim spunea...

buun, i-am pus ieri, astept sa vad daca te declar "printesa castravetilor murati in otet" :)

Din bucataria mea spunea...

Ooo, multumesc frumos Delabogdana!!! Ma bucur ca ai incercat reteta, dar... chiar daca ai sa te declari multumita, nu cred ca merit asa rang! Astept cu nerabdare sa-mi spui daca iti plac. Te pup!

Anonim spunea...

Daaaaaa, au iesit buuuuuni. Sar'manaaaa.

Din bucataria mea spunea...

Ma bucur mult ca iti plac, Delabogdana! Pup si o seara minunata sa ai!

Unknown spunea...

Stau pe iarna?

Licuta Marin spunea...

Vasile, stau foarte bine. Eu mai am cateva borcane pusi de acum doi ani si sunt foarte buni.
O seara minunata iti doresc!

ada spunea...

E cea mai buna reteta de castraveti la otet

Unknown spunea...

Este o reteta deosebita, o reteta care da castravetilor savoarea de altadat.
Anul trecut am pus o portie iar dupa o saptamana ne-am dat la ea :). Totusi era putin prea devreme si mi s-au parut castravetii putin prea acri, astfel incat am facut o a II- a portie la care am redus putin otetul. A fost o gresala deoarece timpul a demonstrat-o: prima portie a fost perfecta dupa trecerea timpului, pe cand celei de-a II-a portii ii lipsea ceva. Reteta e perfecta asa cum e si scriu acest mesaj dupa ce am terminat ultimul borcan de anul trecut, in dorinta de a multumi. Acesta reteta a trecut in randul retetelor de casa. Multumesc inca odata.

Anonim spunea...

Buena ziua.Am probat reteta dumneavoastra si va pot spune ca au iesit CEI mai buni castraveti PE care i-am pus pana acum.Va multumesc pentru reteta.

Anonim spunea...

ce marca de otet ati folosit?

Licuta Marin spunea...

Mă bucur ca îți place!

Licuta Marin spunea...

Oțet din vin cu concentrație acetica 90g/1L, făcut la Vitivinicola Tg. Bujor.

Anonim spunea...

Cand spuneti sare pentru muraturi va referiti la sare grunjoasa? Cu 2 linguri de sare nu ies sarati? Va multumesc

Anonim spunea...

As dori daca aveti si o reteta f buna pentru gogosari in otet. Oare merg cantitatile de la castravetii in otet si la gogosari?(ma refer la raportul de otet si apa). Va multumesc.

Licuta Marin spunea...

Da, sare grunjoasa neiodata. Lingurile cu sare se pun rase nu cu vârf si castravetii ies numai buni de sarati.

Licuta Marin spunea...

Anonim, pentru gogoșari în oțet nu am rețetă pe blog dar eu nu folosesc ingredientele de la castraveți în oțet. Nu ies buni cu reteta de la castraveți. Eu pun gogoșarii astfel: la un litru de oțet pun 750 grame de zahar, o lingura de sare grunjoasa neiodata, câteva boabe de piper și câteva foi de dafin. Fierb amestecul la foc mic pana se topește bine zaharul și încă 5 minute după aceea apoi opăresc pe rand timp de 3 minute 3-3,5 kg de gogoșari, pe care i-am spălat și i-am tăiat felii în prealabil. Ii scot intr-un vas și ii las sa se răcească complet, apoi ii așez în borcane. Printre ei in fiecare borcan pun cate doua bucatele de hrean proaspăt curățat și spalat cam de 2 cm lungime și 0,5 cm grosime apoi torn peste ei siropul de zahar si oțet racit. Împart boabele de piper și foi de dafin în fiecare borcan și apoi pun capacele. Asta-i tot. Gogoșari ies numai buni, dulci acrișori. Dacă folosești reteta aștept impresii. O seara buna!

Licuta Marin spunea...

Anonim, am uitat să menționez că opăresc gogoșari în siropul de zahăr și oțet. Seară bună!

Anonim spunea...



Multumesc pentru reteta de gogosari si pentru clarificari.

Madalina

Licuta Marin spunea...

Cu mare plăcere!

Ana Maria spunea...

Castraveciorii sunt foarte buni făcuţi după această reţetă.Eu am trecut-o în caiet deja.����