6 septembrie 2011

Musaca de vinete

Print



   Ce pot sa va spun despre vinete?? Atat doar... ca le iubesc la nebunie si fiindca anul acesta nu am facut musaca m-am gandit ca e tocmai momentul potrivit sa prepar aceasta bunatate de mancare. Eu am preparat musacaua intr-un vas de lut (Vas Roman) dar puteti folosi orice alta forma termorezistenta. Spor la bucatareala!!!

Ingrediente:

3 vinete (aprox. 2 kg)
2 cepe
3 catei de usturoi
800 gr carne tocata (la alegere)
8 rosii potrivite taiate rondele
3 oua
4 linguri cu smantana
200 ml supa de vita
1/2 legatura patrunjel
1/2 legatura marar
300 ml ulei
sare
piper
Preparare:

1. Taiem vinetele felii, le presaram cu sare si le lasam la scurs intr-o strecuratoare circa 30 de minute. Apoi le punem la calit pe ambele parti. Atentie!! Nu punem tot uleiul in tigaie! Doar cate 30-40 ml pentru o singura tura de vinete ( cate ne incap in tigaie). Daca punem tot uleiul o data o sa absoarba tot prima tura de vinete si la celelalte o sa trebuiasca sa punem altul.  Procedand asa vom avea o musaca foarte gretoasa. Asa ca punem cate putin la fiecare tura de calit. Scoatem vinetele calite pe un servet de hartie ca sa se absoarba surplusul de ulei.
2. In 50 ml ulei punem la calit ceapa taiata feliute si usturoiul tocat marunt. Lasam sa se caleasca pana cand ceapa devine sticloasa si apoi adaugam carnea tocata. Calim cateva minute dupa care adaugam supa de vita si lasam la fiert 15-20 minute . Oprim focul, lasam compozitia la racit, dupa care adaugam  un ou, zarzavaturile tocate marunt, sare si piper.
3. Punem Vasul Roman in apa timp de 10-15 minute sa se umezeasca. Il scurgem de apa, il stergem cu o laveta absorbanta dupa care punem pe fundul vasului un rand de vinete, apoi un rand de carne, apoi un rand de rosii taiate rondele si tot asa pana terminam toate ingredientele. Ultimul strat (cel de deasupra) trebuie sa fie de vinete.


 4. Batem doua oua cu 4 linguri de smantana si turnam peste musaca. Dam la cuptor, la foc potrivit timp de 50-60 minute. Daca preparati jumatate din reteta micsorati timpul de coacere.



5. Se serveste calda sau rece.

Pofta buna!

32 de comentarii:

TeoBucatar spunea...

Asta e o provocare!Musai sa fac ca mi-ai adus amninte si tare mult ne plac vinetele!pupici si o seara buna,Licuta

Oana spunea...

Mai ai o portie si pentru mine? Mi-a fost teama pana acum sa incerc varianta cu vinete, dar vazand pozele tale cred ca o sa-i dau o sansa

sara & Miki spunea...

Ce frumoasa e sectiunea... arata super. De gust sunt sigura. Pup!

Alexandrina spunea...

Wow, superb! Ce mult imi place cum ti-a iesit musacaua!

Antonina Sofia Sociu spunea...

Vanato come to mamaaa ;)) super bine arata Licuta! ca de obicei prezentarea de nota 20 ! si mie imi place tare musacaua de vinete!! pupici

Adela Zilahi spunea...

O bunaciune, chiar ma gandeam sa pregatesc si eu, chiar demult nu am mai papat! Vin la o portie ca imi trage cu ochiul! :) Pupicei!

FLORY spunea...

Super mega delicioasa musacaua cu vinete,tare mult imi place!Pupici!

Cristina spunea...

Nu am mancat nicioadata cu vinete, dar pare ff buna! Imi place prezentarea. Pup

Alice spunea...

ooo..super faina.
chiar ma gandeam si eu la o musaca de vinete, poate ma indupelc sa fac si eu ceva :) O zi frumoasa

Lilly spunea...

Numai cuvantul musaca ma face sa salivez, sa vad si fotografiile cu produsul final...e un chin!

Miha spunea...

O prezentare exceptionala. Bravo!

Pupici!

Betty spunea...

Mhh...ce bine arata! Foarte frumos. Multumesc pt reteta. Am inscris-o ;)

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Teo!!! Nu mai sta pe ganduri ca e tare grozava!

Multumesc Oana!!! Sigur ca mai am! Te poftesc la masa!

Multumesc frumos, Sara&Miki!!!

Multumesc mult, Alexandrina!!!

Multumesc mult, Antonina!!!

Multumesc Adela!!! Te astept la o portie!

Multumesc frumos, Flory!!!

Multumesc Cristina!!! Nu ezita sa faci, ca e tare buna!

Multumesc frumos, Alice!!!

Multumesc mult Lilly!!!

Multumesc frumos Miha!!!

Multumesc frumos, Betty!!! Si la cat mai multe retete adunate!!!

Va pup si va doresc o saptamana superba cu un weekend si mai superb!!!

Corina spunea...

Mmmmmm! Ce bun! Si ce bine arata!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Cora!!! Pup!

Andreea spunea...

Ce bunatate!! Si ce fain arata pe monitor :)
Cand si cand mi-amintesc ca am si eu vas de lut si musai sa-i gasesc un loc mai la vedere sa-l folosesc daca tot exista :)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Mai ai o bucatica,sau am ajuns tarziu?Arata bine.Pupici!

Unknown spunea...

Minunata musacaua ta. Si eu o fac dupa o reteta asemanatoare, asa ca stiu ce zic :) N-am mai facut de mult. Bine ca mi-ai adus aminte.

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Andreea!!! Si eu am vasul de mult timp dar nu prea l-am folosit. Acum imi trebuia un vas mai mare si am apelat la el. Din comoditate imi e mai usor sa ma reped in cratite desi recunosc ca e mai sanatos sa gatesti in vase de lut. Si mancarea iese mai gustoasa! Pup!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc DiaMar!!! Mai gasim o bucatica , numai sa vii! Pup!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Brandusa!!! Pup!

miremirc spunea...

e preferata mea :) super arata !

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Miremic!!! Te pup!

Anonim spunea...

si mie mi-o place rau de tot ;) , iar prezentarea e superba!!!!!!!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Catkitchen!!!Pupici si un weekend minunat!

minoki spunea...

Arata de nota 10, si cred ca e la fel de buna! Sa ai o duminica frumoasa1

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Minoki! Te pup!

Andra spunea...

Negresit trebuie sa o incerc si eu, arata intr-un mare fel iar vinetele le iubesc si eu taaare mult!

Din bucataria mea spunea...

Este foarte buna, Andra!!E cam mult de munca dar merita tot efortul:)Pupici!

tresjolie spunea...

poti face reteta si fara prajit?
adica pur si simplu asez in vasul roman toate ingredientele si le las sa se faca la cuptor? eu nu mananc deloc prajit si totusi as vrea sa incerc reteta. mersi.

Din bucataria mea spunea...

Cred ca ar merge fara nici o problema, Tresjolie, dar gustul nu va mai fi la fel de apetisant! Nu am incercat niciodata varianta asta si nu pot sa-ti dau prea multe sfaturi:) Daca nu mananci prajit, atunci cred ca o sa-ti placa si in varianta cu ingredientele necalite. Pup si o seara buna iti doreasc!

Anonim spunea...

Foarte curios. Cea ce am rasfoit pe saitul dvs. despre Blogger: Din bucătăria mea - Trimiteti un comentariu m-a impresionat. Te felicit pentru realizarea licutamarin.blogspot.com.es, care e un site care trebuie citita.