29 ianuarie 2012

Tort de ciocolata cu crema de nuci

Print




      Un tort pe care l-am savurat de ziua mea, acum vreo doua saptamani, dar pe care nu am apucat sa-l postez la timpul potrivit;) Este tortul meu preferat si mi-am zis, ca macar de ziua mea sa apuc sa-l fac:) Un deliciu ciocolatos, de care nu ma pot satura!



Ingrediente:

Pentru blat:
6 oua
150 gr faina
180 gr zahar
30 gr cacao
Pentru umplutura:
300 gr ciocolata cu minim 50% cacao
450 ml smantana pentru frisca cu minim 30% grasime
200 gr nuca macinata
50 gr unt
50 ml lapte
esenta de rom
2 linguri coniac

Pentru sirop:
100 gr zahar
200 ml apa
esenta de rom
o lingura coniac

Pentru glazura:
150 gr ciocolata cu minim 50% cacao
50 gr unt
50 ml frisca lichida minim 30% grasime

Preparare:

1. Pentru blat procedam exact ca la Tort deliciu de ciocolata, doar ca aluatul l-am copt in doua tavi dreptunghiulare de dimensiuni 22x28 cm. Daca nu aveti doua tavi identice atunci folositi o singura tava putin mai inalta. Dupa ce s-au copt blaturile si s-au racit complet, le-am taiat pe fiecare in doua si am obtinut astfel patru blaturi (daca ati folosit o singura tava taiati blatul in patru).


2. Pentru crema procedam astfel: topim ciocolata pe bain marie impreuna cu untul si laptele. Dam deoparte sa se racoreasca si apoi adaugam frisca batuta bat. Amestecam incet pana se incorporeaza complet. Din compozitia rezultata pastram doua-trei linguri pentru a orna tortul la sfarsit. In compozitia ramasa adaugam nucile macinate marunt, esenta de rom si coniacul. Amestecam bine pana se incorporeaza apoi dam crema la rece.


3. Cele patru blaturi le insiropam cu siropul facut astfel: punem intr-un vas zaharul si apa si le fierbem cateva minute. Il lasam sa se racoreasca si apoi adaugam esenta de rom impreuna cu coniacul.
4. Asezam primul blat pe un platou si punem peste el o parte din crema de ciocolata folosindu-ne de o spatula. Asezam urmatorul blat, punem crema si procedam la fel cu toate celelalte. Cand am terminat de asamblat tortul, luam crema ramasa si il ungem  pe margini ca sa acoperim imperfectiunile ramase.
5. Glazuram tortul cu glazura de ciocolata facuta astfel: topim ciocolata pe bain marie, apoi adaugam frisca lichida si la urma untul. Amestecam bine pana se incorporeaza. Turnam glazura peste tort niveland-o cu o spatula iar deasupra facem modele in forma de valuri, ajutandu-ne de o lingurita.


6. La urma ornam tortul cu crema de ciocolata, folosindu-ne de un pos care are in varf o forma de steluta.  




Pofta buna!


80 de comentarii:

Adina spunea...

Absolut sublim si perfect! Cred ca o sa fie iar o reteta molipsitoare:))Pup

FLORY spunea...

Ciocolata si nuci,cine ar rezista?
Delicios,pupici!

dia spunea...

e o combinatie minunata...nici eu nu ma dau in laturi de la asa ceva!

miremirc spunea...

Superb ! :)

Anastasia spunea...

Arata exact cum imi place mie :D tare buuuuuuun :-* !

DiaMar bucataria galbena spunea...

Sunt indragostita de ciocolata.Arata super.Te pup!

TeoBucatar spunea...

Ti-am spus "la multi ani"?Daca nu,o spun acum si iti doresc numai bine!
Tortul tre sa-l repeti ca nu a ajuns la toata lumea:)Mii de pupici si inca o data
La multi ani!

Corina spunea...

Ce ne faci tu noua Licuta cu tortul astaaaa.... :) Pup

Emily spunea...

superb ♥
la multi ani inca o data draga mea! ♥

maria mihalache spunea...

O combinatie pe gustul meu.
Inca odata La multi ani cu sanatate si numai bucurii!

Diana spunea...

super tortul, ciocolatos+ nuca....o combinatie perfecta! La multi ani!!

Laancuta spunea...

Minunat arata. E combinatia perfecta!
O saptamana frumoasa!

Cristina spunea...

Superb, delicios, ciocolatos la maxim. Pupici.

Plateful spunea...

Oh wow, this looks absolutely heavenly!!

Fancy Cake spunea...

Este absolut minunat!

yaya6 spunea...

la multi ani de ziua ta,tortul e minunat

Dorina spunea...

Felia aia m-a terminat astazi

Andreea Rizea spunea...

Buna...Ai un premiu la mine pe blog :))

Antonina Sofia Sociu spunea...

Si uite asa I'm in love again;) musai il voi face si eu!!! Nu-ti mai zic cum arata ca stii ca-i de vis!;) Pupici

Simona spunea...

Waw!! M-ai nenorocit definitiv in seara asta! Mor de poftaaaa! :)
Un La Multi Ani cu mare drag iti urez! Sa fi sanatoasa, fericita si sa ai cat mai multe realizari! Si mai ales, sa ne oferii cat mai multe bunatati d-astea..
Pupici duci

Dorina spunea...

Si daca totmi-ai facut pofta cu prajitura , ai un premiu la mine pe blog .

dia spunea...

ai un premiu la mine pe blog! te pup!

Made by Silvia spunea...

Minunat tort! Va asteapta un premiu pe blogul meu.

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Mitinita!!!E molipsitor rau!Daca manaci o felie nu te mai opresti:))

Multumesc frumos, Flory!!!

Multumesc frumos, Adnia!!!

Multumesc frumos, Miremirc!!!

Multumesc frumos, Anastasia!!!

Multumesc frumos, DiaMar!!!

Multumesc frumos, Teo!!!

Multumesc frumos, Corina!!!

Multumesc frumos, Emily!!!

Multumesc frumos, Maria!!!

Multumesc frumos, Dian@!!!

Multumesc frumos, Ancuta!!!

Multumesc frumos, Cristina!!!

Thank you very much, Plateful!!!

Multumesc frumos, Fancy Cake!!!

Multumesc frumos, Yaya6!!!

Multumesc frumos, Dorina!!!

Multumesc frumos, pentru vizita si pentru premiu Andreea!!!

Multumesc frumos, Antonina!!!

Multumesc frumos, Simona!!!

Multumesc pentru premiu, Dorina!

Multumesc pentru premiu, Adnia!!!

Multumesc de vizita si pentru premiu, Sivia!!!

Va pup si va doresc o saptamana cat mai frumoasa si "calduroasa", ca se anunta un ger cumplit:))!!

Adela Zilahi spunea...

La multi ani intarziat!! :) Ciocolatos la maxim!! Delicios!! Pupic!!

sara & Miki spunea...

Cat de bine arata si ce bun trebuie sa fie cu atata ciocolata si nuci. La multi ani! Pup!

Mihaela spunea...

Oh, this is the chocolate heaven! La multi ani, cu putina intarziere :)

Adela Zilahi spunea...

Un premiu asteapta la mine pe blog!! Pup!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos Adela, pentru urari si pentru premiu!

Multumesc frumos, Sara&Miki!!!

Multumesc frumos, Mihaela!!!

Va pup cu mare drag!

Maya spunea...

Iubesc lumina din fotografiile tale!
Fiica-mea îti iubeste ciocolata!

Nina spunea...

La Multi Ani cu intirziere...
ne-am "imprietenit" pe FaceBook...
acum te urmaresc pe blog, care arata foarte delicios, iar acum chiar am pofta de tort de ciocolata...hmmm

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Maya!!!Pupici!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Nina!!!Ma bucur de vizita!Te mai astept!Pup!

Miha spunea...

Wauuu...si cuvintele sunt de prisos! :*

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Miha!!!Pupici!

beti spunea...

it looks really decandet, and it seems easy to do with those few ingredients

Licuta Marin spunea...

True, Beti! Few ingredients, but very delicious and... great effect:) Thank you very much!!!

Edith spunea...

superb arata!! :)

Veronica spunea...

Foarte bun!L-am facut si pe acesta!
o minunatie de tort!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Edith!!!Pupici!

Licuta Marin spunea...

Ma bucur ca ti-a placut, Veronica!Multumesc ca ai incercat reteta!Pup si o zi minunata iti doresc!

Daria spunea...

Mama... Ce bine arata! Mare pacat ca este doar in poza ca asa va garantez ...NU AR MAI RAMANE NIMIC :))

Unknown spunea...

Arata extraordinar si sunt sigur a este extraordinar la gust, asa ca tocmai m-am apucat sa-l fac si eu. Am si eu doua intrebari
1) Nu spuneti nimic de praf de copt sau alt agent de crestere... nu se foloseste? Drept sa va spun, cum nu ziceti nimic, si stiind ca faina din Spania e groaznica, am pus un pic... nu mult, am o jumate de lingurita, iar faina am pus 120 g faina si 30 g Maizena (faina fina de porumb)... sper ca nu am facut rau...
2) Ati putea sa imi spuneti, cu aproximatie, ce temperatra de coacere ati folosit? Eu incerc la 150º, cu ventilatorul pus... tehnica asta cateodata mai mult complica lucrurile!
Va multumesc si eu mult pentru toate retele care le-ati publicat... am incercat o parte din ele deja!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Daria!!!Pupici!

Licuta Marin spunea...

Draga Ioan, la blaturile de tort eu nu pun niciodata praf de copt sau alt agent de crestere. Daca se respecta intocmai reteta prezentata, nu este nevoie de nici un agent de crestere. Ouale sunt cele care ajuta la cresterea blatului.
Nu stiu ce fel de faina se gaseste in Spania, dar dupa parerea mea ar trebui sa fie de mai multe tipuri. Eu folosesc tip 000 sau speciala de prajituri.
Cat despre cuptor, din pacate nu am unul cu termometru, asa ca nu pot sa-ti spun nimic de temperatura. Clar este ca, cuptorul trebuie preincalzit si blatul il coc la foc potrivit (reglez aragazul la treapta de mijloc). Dar aceasta regula nu prea se potriveste la cuptoare diferite. Fiecare cuptor coace in felul lui.
Multumesc frumos ca ai incercat retetele si astept sa-mi spui cum ti-a iesit blatul!
O seara minunata iti doresc!

Unknown spunea...

Stimata Licuta, sunt extrem de placut surprins sa vad ca mi-ai raspuns... si atat de repede! Multumesc din suflet pentru lamuriri... iarta-mi comportamentul de Toma Necredinciosul, dar cum de obicei intotdeuna pun praf de copt sau ceva asemanator in blaturi... Promit ca data viitoare sa-l fac exact cum ai spus :)
Catdespre faina, din pacate aici nu apar informatii pe pachet ce tip de faina e... folosesc ca ghid cantitatea de proteina care se declara in continutul energetic! Exista, e drept, faina pentru blaturi, dar e extrem de scumpa, o jumatate de kg costa cam cat trei-patru kg de faina normala, asa ca folosesc trucul cu faina de porumb, care nu are gluten... si functioneaza.
Deoamdata blatul arata foarte bine... o sa vedem cand il tai, dar nu am nici cea mai mica emotie, sunt sigur ca o sa fie bine!
Multumesc inca o data din toata inima pentru sfaturi si pentru retete... (le folosesc sa demonstrez colegilor spanioli ce bine se mananca in Romania). O seara minunate si tie!

Elena spunea...

Sunt de acord cu cei care au comentat inaintea mea. Tortul trbuie sa fie delicios( sau, cum spun cei de la Paprika tv "foarte delicios").
Daca-mi permiti, pentru intensificarea gustului cremei ar fi bine daca ai praji putin nucile inainte de a le macina.

Licuta Marin spunea...

Cred ca iese grozav de bun cu nucile prajite!Multumesc de sfat!O sa tin cont de el data viitoare cand o sa-l repet.
Multumesc de vizita Elena si o seara minunata iti doresc !

Any spunea...

Arata perfect si tind sa cred ca e si extrem de bun!
Te urmaresc de ceva vreme si imi place ceea ce vad. Poze minunate si retete la indemana tuturor.
Se vede efctiv ca-ti place ceea ce faci si le faci pe toate cu mare drag.

Cornelia spunea...

L-am incercat si eu si pot sa zic ca este DELICIOS!!! Multumesc pentru reteta!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Any!!!Esti o draguta!
Te pup si iti doresc o seara minunata!

Licuta Marin spunea...

Ma bucur ca iti place, Cornelia!!!
Te pup si iti doresc un weekend minunat!

Unknown spunea...

super tort multumesc din suflet acum ma pun so fac

Unknown spunea...

I-MI PLACE FOARTE MULT CUM ARATA .ES DELICIOS ESTE FAVORITA MEA CU NUCI ...MULTUMESC DIN SUFLET SI FELICITARI

Unknown spunea...

super tort multumesc din suflet acum ma pun so fac

Licuta Marin spunea...

Ma bucur ca iti place, hajnal rozalia Dongo!Abia astept sa-mi spui cum ti-a iesit!
Te pup si iti doresc un weekend minunat!

Anca spunea...

Chiar astazi voi face un tort dupa aceasta super reteta. Spune-mi te rog, se poate face si fara a adauga frisca lichida indulcita?

Licuta Marin spunea...

Anca, imi pare rau ca nu ti-am raspuns pana acum. Daca nu este prea tarziu vreau sa-ti spun ca poti sa folosesti smantana pentru frisca neindulcita, cu minim 30% grasime, in loc de frisca lichida indulcita. Fara frisca batuta nu are consistenta pufoasa.
Daca mai ai intrebari, promit sa-ti raspund mai rapede:)
Sarbatori fericite iti doresc!

Anonim spunea...

Arata super !
Cred ca este o bunatate.Am sa incerc si eu reteta ta.

MIHA spunea...



ARATA F BINE. FELICITARI. AM INSA O INTREBARE: NU PREA SINT CU CIOCOLATA , NU ASI PUTEA INLOCUI ORNAMENTUL DE DEASUPRA CU FRICA?

Licuta Marin spunea...

Miha, bineinteles ca se poate inlocui! Fiecare cu gustul lui;)
Te pup si iti doresc o seara minunata!

Anonim spunea...

buna, ai incercat faina Urdanoz ? este chiar foarte buna ( ambalaj alb cu rosu ) :) cred ca o gasesti indiferent in ce zona a spaniei stai, eu stau in nord :) eu folosesc faina asta la absolut orice aluat si nu am probleme :)

Anonim spunea...

arata delicios tortul :) as vrea sa va intreb din aluatul de 6 oua ati impartit in doua tavi, sau ati dublat cantitatile ? si o intrebare despre crema: as mai putea adauga ciocolata la ea, sau este destul de ciocolatoasa si poate ar fi prea dulce? va multumesc :)

Anonim spunea...

buna, vad ca nu adaugati deloc gelatina, crema este destul de tare? pana la ce punct raciti amestecul de lapte, unt si cioco inainte sa adaugati frisca? mi e teama sa nu adaug frisca si sa se lichefieze.

Licuta Marin spunea...

Anonim, am folosit doua tavi destul de micute si nu a fost nevoie sa dublez cantitatile. Nu cred ca este nevoie sa mai adaugi ciocolata, daca ciocolata pe care o folosesti este cu peste 50-60% masa de cacao.

Licuta Marin spunea...

Anonim, crema este foarte tare si nu este nevoie de gelatina. Amestecul de cicolata trebuie sa fie rece dar nu intarit, si astfel nu vei avea nici o problema cu frisca.
O seara buna iti doresc!

Anonim spunea...

eu vreau sa fac unu de vreo 28/22 (cred ca atat are tava mea :))) ) ciocolata eu folosesc tot timpul cu lapte, cea neagra nu i place sotului meu :) multumesc de raspuns :)

Mariabianca spunea...

Complimenti per questa bellissima torta.
Mi sono unita,con piacere,ai tuoi lettori.

Anonim spunea...

Buna ziua!
As dori sa fac un blat cu diametrul 26 cm rotund. Din cate oua sa il fac daca vreau sa il impart doar in 3 ? Vreau sa fac 2 creme in tort atunci ce cantitati folosesc la crema?

Licuta Marin spunea...

Anonim, dupa cum vezi, blatul meu a fost facut intr-o tava mai mica de 26 cm. Pentru un blat de 26 cm cantitatile de ingrediente ar fi acestea:
7 oua
210 gr zahar
180 gr faina
30 gr cacao
Cat despre crema, nu stiu exact cate straturi vrei sa folosesti din crema cu nuci. Depinde si cat vrei sa fie de gros stratul de crema. Daca-ti place cu crema mai multa, atunci este suficienta jumatate de compozitie pentru un singur strat.
O seara minunata iti doresc!

magda spunea...

Ador aceasta prajitura, este raiul pentru mine si cred ca si pentru cei dependeti de ciocolata ca si mine.

livia spunea...

sigur voi incerca sa-l fac zilele astea.

Anonim spunea...

Multumesc pentru reteta.Tortul arata nemaipomenit si e f gustos.Felicitari!!

cristian spunea...

Ce dimensiune are tava in care ai copt blaturile

cristian spunea...

Mulțumesc frumos o zi minunata îți doresc

Licuta Marin spunea...

Cristian, dimensiunile tavii sunt specificate la punctul 1. O seara buna!

Anonim spunea...

Draga doamna,as dori sa fac acest tort de ziua fetitei mele care implineste 3 ani.Atat la cema cat si la sirop reteta prevede coniac.Se poate inlocui cu altceva non-alcoolic sau pot renunta la el fara a face tortul prea gretos?Va multumesc!

Licuta Marin spunea...

Renuntati fara nicio problema la coniac. Crema de fel nu este gretoasa si renuntarea la coniac nu v-a influienta cu nimic gustul. Zi frumoasa va doresc!

Unknown spunea...

Buna seara. Imi puteti spune daca se poate folosi smantana pentru frisca, drept inlocuior pentru frisca lichida? Cam la ce greutate rezulta tortul?

Licuta Marin spunea...

Bună seara , Mika Ella. Se poate folosi smântână pentru frișcă fără nicio problemă. Cât despre greutatea tortului nu îți pot spune cu precizie dar sigur este peste 2 kg. O seară minunată îți doresc!