23 martie 2012

Prajitura cu foi de napolitana si nuca

Print


 
       O prajitura de care nu ma satur niciodata, chiar daca este un pic prea dulce pentru gustul meu:) O fac destul de rar si o savurez cu mare placere alaturi de o cafeluta amara!



Ingrediente:

400 gr zahar
4 galbenusuri
200 gr unt sau margarina
250 gr nuca macinata
5 foi de napolitana 25x30cm
esenta de rom

Preparare:

1. Intr-o cratita cu fundul mai gros, ardem 200 gr de zahar. Cand este complet topit si ajunge la culoarea caramelului, adaugam nuca macinata si mai tinem putin pe foc.
2. Adaugam margarina taiata cubulete si dupa ce s-a topit, adaugam galbenusurile pe care le-am frecat in prealabil cu restul de zahar.
3. Mai lasam pe foc putin, atat cat compozitia clocoteste de cateva ori, apoi o dam deoparte si adaugam esenta de rom. Toate operatiunile se fac amestecand incontinuu in compozitie, altfel riscam sa se lipeasca si sa se arda. Nu o lasam sa se raceasca prea mult (riscam sa se intareasca si sa nu o mai putem intinde) si incepem sa umplem foile de napolitana.
4. Punem prima foaie de napolitana intr-o tava si intindem peste ea un sfert din compozitia cu nuca. Asezam peste compozitie urmatoarea foaie de napolitana si peste ea inca un sfert de compozitie, si tot asa pana terminam toate foile. Deasupra punem ultima foaie, acoperim cu o coala alba si asezam un fund de lemn, ca sa presam prajitura.


5. O lasam sa se raceasca si sa se intareasca cateva ore sau o noapte, apoi o taiem portii mici si o servim.

Pofta buna!


42 de comentarii:

Fancy Cake spunea...

Si eu fac acest desert si este super bun! Iar prezentarea este pe masura!
Felicitari!

Adela Zilahi spunea...

Foarte buna si arata tare bine, nu am mai mancat de ceva vreme, cred ca e cazul sa fac, dar nu mai am nuca :) Prezentarea e superba!!! Pupici!

Simona spunea...

Absolut delicios!!! Am salvat reteta! Pupici

FLORY spunea...

Ce dor imi e de-o prajitura cu foi de napolitana,arata minunat si-mi place ca e cu muulta nuca.Pupici!

Emily spunea...

oh, ce bine arataaaaaa! e perfecta!
Te pup scumpa mea! Weekend placut!

Cristina spunea...

imi place mult, nu stiu de ce fac asa de rar acest desert...

In bucatarie cu Aziz spunea...

Mmmmm arata grozav ,musai de incercat!!!

Ioana V. spunea...

ador prajiturica aceasta!

maria mihalache spunea...

Tot ce este cu nuca nu refuz niciodata.
Pup si seara minunata!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Fancy Cake!!!

Multumesc frumos, Adela!!!

Multumesc frumos, Simona!!!

Multumesc frumos, Flory!!!

Multumesc frumos, Emily!!!

Multumesc frumos, Cristina!!!

Multumesc frumos, Aziz!!!

Multumesc frumos, Alinutzika!!!

Multumesc frumos, Maria!!!

Va pup si va doresc o saptamana cat mai frumoasa!!!

sara & Miki spunea...

Si mie imi plac napolitanele cu nuci. dar nu le-am mai facut cam de mult. Pup!

Nu stiu de ce in ultimul timp, la mine cel putin, merge greu pagina!

TeoBucatar spunea...

Ne place mult si o facem de cate ori e "nevoie":)pupici!

Timea spunea...

Tare bine arata! chiar imi e pofta de asa ceva, iau de la tine o felie :). pup

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Sara&Miki!!!

Multumesc frumos, Teo!!!

Multumesc frumos, Timea!!!

Va pup cu mare drag!

Antonina spunea...

Prajitura copilariei mele!!! N-am mai facut-o de ceva vreme! Cred in week-end stiu ce fac. Si cand ma gandesc cate planuri am in vikend;(( Apropo am mesterit dulcegaria aia grozava cu cioco Noire.. o nebunie!!! sarumana! pup

Hapleablog spunea...

Cat de mult ne place aceasta prajitura!!!

Alice spunea...

yummy yummy yummy!
n-am mai mincat asa ceva de cand imi facea mama de craciun.
of, ce vremuri!

Bucate Apetisante spunea...

Imi lipseste doar nuca,si ce pacat...ca as putea sa o fac acum.
Noua ne place mult acest gen de prajitura.
Dar salvez linkul sa nu-l pierd.

Licuta Marin spunea...

Ma bucur Anto, ca ai incercat reteta si cel mai mult ma bucur ca iti place!Multam si pup cu mare drag!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Hapleablog!!!

Multumesc frumos, Alice!!!

Multumesc frumos, Bucate apetisante!!!

Pupici si o seara minunata va doresc!

Gusulita spunea...

Minunate ! unele din prajiturile mele preferate. Prezentarea excelenta !

Kadia spunea...

Este una dintre parjiturile mele preferate! Absolut delicioasa!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Dana!!!

Multumesc frumos, Kadia!!!

Va pup cu drag!

Dia spunea...

Preferata mea! Un Paste linistit iti doresc! te imbratisez cu drag>:D<

Nicoleta spunea...

Am facut si eu prajitura aceasta,este foarte buna.Felicitari pentru reteta!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Dia!!!Te pup!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Nicoleta!!!Ma bucur ca iti place!
Te pup si iti doresc o seara minunata!

Una spunea...

Fara nuca nu se poate face? Mie imi place mult de tot nuca, dar prietenului meu nu ii place.

Alexandra

Licuta Marin spunea...

Alexandra, tot farmecul acestei prajituri este nuca, dar cred ca se poate inlocui fara nici o problema cu alune de padure, migdale tocate, dupa preferintele celorlalti.
O seara minunata iti doresc!

Anonim spunea...

am incercat si eu reteta propusa de dvs. la gust e tare buna, insa nu imi ajunge compozitia pt toate foile si nici nu s-au inmuiat acestea.(precizez ca am folosit margarina rama pt prajituri pt ca unt nu am voie sa folosesc din pricina unor alergii in familie).astept un sfat sa-mi iasa prajitura :) multumesc

Licuta Marin spunea...

Anonim, imi cer iertare ca nu ti-am raspuns pana acum, am fost plecata o saptamana si nu am avut acces la internet.
In primul rand foile de napolitana nu se inmoaie, prajitura iese crocanta. Nu conteaza ca ai folosit margarina, este foarte buna.
Cat priveste cantitatea de crema, este de ajuns pentru cinci foi, daca nu sunt mai mari de 25x30 cm. Daca sunt mai mari se taie in jumatate si se folosesc doar cinci dintre ele. Nu se pune foarte multa crema, pentru ca este foarte dulce.
O seara minunata iti doresc si astept sa-mi spui cum a iesit!

Anonim spunea...

va multumesc pt raspuns.intr.adevar sunt foi mai mari,asa cum se gasesc in comert(de la cora le cumparasem). am sa incerc cu foi mai mici si apoi am sa va ofer un feedback.cu respect:) toate cele bune:)

Anonim spunea...

va multumesc pt raspunsul dvs. intr.adevar foile achizionate de catre mine erau mult mai mari(le cumparasem din cora).am sa incerc solutia propusa de dvs si apoi revin cu un feedback.cu respect,toate cele bune :)

madalina spunea...

buna. am cautat mult timp reteta acestei prajituri delicioase, sau mai bine zis, desert, si am gasit-o. vroiam doar sa intreb daca as putea micsora cantitatea de zahar, caci imi pare ff mult, cel putin pt gustul meu. multumesc!

Licuta Marin spunea...

Madalina, poti modifica reteta dupa gusturile tale. Nu am incercat cu mai putin zahar, dar cred ca nu e nici o problema. S-ar putea sa se modifice consistenta si cantitatea cremei sa nu mai fie aceeasi, dar poti sa maresti cantitatile celorlalte ingrediente. E doar un sfat, nu am incercat varianta aceasta.
O seara minunata iti doresc!

madalina spunea...

buna. cred ca de data asta, pt ca este Revelionul, o voi face asa cum scrie in reteta, k sa nu dau gres. apoi, o voi modifica dupa gustul meu, si te anunt. multumesc pt reteta,pt raspuns.
La multi ani tuturor!

Anonim spunea...

albusurile se amesteca cu zaharul nu galbenusurile...cel putin asa apare in poza, dar in reteta e scris ca galbenusurile..deci?

Licuta Marin spunea...

Anonim, in fotografie sunt galbenusuri. Ouale folosite nu sunt de la gaini de tara ca sa fie de culoare portocalie si batute cu zaharul se albesc si mai mult. Albusurile nu se folosesc in acesta reteta.
O seara buna!

Bunatati Din Natura spunea...

Preferata copiilor nostri.
Un desert minunat de weekend.
Felicitari pentru prezentare!

Pizza Sector 4 spunea...

Cred ca are un gust senzational. Trebuie sa incerc si eu. Multumim pentru reteta... !

Unknown spunea...

Se poate pune un strat de gem acrișor? Cum ar fi de măceșe sau Zmeura? :D părere?

Licuta Marin spunea...

Anca, nu am încercat cu gem dar este posibil ca să se scurgă dintre foi, gemul fiind mai lichid. Eu am mai umplut foile de napolitana cu ciocolata de casa și au fost foarte bune. Cred ca mai merg umplute cu marmelada, că e mai tare ca și consistenta și ar sta bine între foi. O seară bună iți doresc!